September 12, 2012

Raya Oh Raya 3 - open house

Hye & Assalamualaikum

Ok kali ni entry Raya-Raya lagi.. sambungan dari :-

Kalau yang 2 entry lepas, penuh gambar dengan keluarga jer, kalini penuh gambar kawan2 yang disayangi *sgattttttt. hahahaha. Ok 2-3 tahun ni memang aku pilih salah satu hari dalam minggu raya untuk aku buat Open House PVT untuk kawan2 aku je, siap ade pas masuk, kala takde..tak ley masuk tgok je dari luar ok.Ok aku tipu.. takde la smpai pas2 bagai.. cume memang aku ajak kawan2 je untuk hari tu.. ye la nak spend time together-gether. Kawan2 dari sekolah rendah hingga la sekolah menengah aku jemput* pembetulan : aku mintak kawan2 aku jemput (bnyak phone number takda, maklum le kawan aku ni semua retisss nombor phone tak pernah kekal * puihhhh sgat )

So aku decide hari raya ketiga aku buat makan2 skit, so fasa pertama yang harus aku buat ialah.. planning nak masak ape haritu. Nak buat spagethi aku dah buat tahun2 lepas... mee kari pun same dah buat. lepastu tetibe mak atau abah cakap .. buat Nasi la. ERkssss????? Nasi.. relevan ke open House Nasi2 ni. lepastu aku carry on je la ngan idea  tu. So abah decide nak masak nasi jagung, aku plak akan masak ayam masak merah ala-ala aku.* nama nak Overr kan. 

So aku punye Open House tu malam, so sebelah pagi-tgah hari- petang adalah :-
  • Beli Barang
  • Masak-masak
So abah aku dah ambik tender nak masak  nasi, aku handle Ayam masak merah.. tetibe mak cakap... ade ke orang makan nasi2 camni takde sayur. lepastu mak suruh beli barang buat Jelatah.. soooo tmbah lagi satu menu "jelatah".




----------------------------------------- OPEN HOUSE -----------------------------------------------
Raya 3 , 9:00p.m ( tak jugak lewat skit bebudak ni "janji melayu" )


Malas sembang jum tgok gmbar je OK!


 Menu :-


 Ayam Masak merah ala-ala aku
(nak jugakkk kannn )
*nanti aku share ye resepi

 Nasi jagung Abah



  • Sayur luper nak snappp hahaha !
  • Kuih2 raya & kek lapis sarwak mai







Jum tgok lagak ngeri kami semua !!




 Seriuously X plan.. ( we Love red kebaya  baju melayu )








Lepas, makan2 keras2 perut tu... harus lah menghadamkan makanan kan. Xperlu gune Eno bagai... cume .... 

















ngeri tak?? ngeri tak???
see hanya bermain bunga api dapat melegakan keras2 perut selepas makan.
*walaupun umur pakat2 veterennn tetap juga bunga api.

TQ kawan2.. sebab sudi datang, insyaallah next year kita huhahuhahuha lagi.

Open house yang tak berapa nak open tu.. habis dalam jam 1;00 pagi * kau adeeeeee open house smpai satu pagi.

* lepas tu sorang2 la aku sental pinggan dan gelas smpai 3;30pagi baru siap.


Ok la, penat dah ni.. BYE

7 comments:

  1. ayam masak merah tu menggoda... sedapnya tu :) share resepi ok :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow naughty nye ayam masak merah saya.... ! hahaha

      Delete
  2. mmg meriah sungguh ni dik lagi2 kalau budak2 besar pown main bunga api hehehe

    ReplyDelete
  3. Tu la.... sebab tu main tgah malam bute, tak la malu sgat ~ hahahaha

    ReplyDelete
  4. nak wat special req..
    terima kasih sudi.. tp kain felt miss z terhad dan warna terhad,,kalau boleh nak minta saiz dulu.. kalau mencukupi miss z terima tempahan,,, awak email miss z ea, luvpurplea@yahoo.com

    ReplyDelete