March 5, 2014

Dulu & Sekarang


Assalamualaikum

Lameeeeee nye tak jenguk sini, macam mana nak post entry? macam mana nak tgok2 komen ( ade ke??? ) macam mana nak tgok rating.. ehhhh bengap kejap.

Terima kasih pada viewer yang kian beranak pinak..even blog ni dah sendu tanpa entry almost setahun. And untuk komen2 yang tak dibalas I is so sorry la.... 

Reason tak bukak or aktif ( perlu? ade org kesah? ).. lantakla kann still nk buat PC, eh gitewww! actualy aku tgah fokus dgan satu misi..untuk menjadi insan yang lebih  baik dari segi kesihatan. So masa yang terluang lebih banyak diisi dengan perkara yang menjayakan misi aku.

Blog2 ni semua diketepikan sekejap bagi menjayakan misi aku. Misi " Skinny Jeans" dah berjalan sejak Mac 2013 dan masih berlanjutan sebab matlamat bagi misi ini telah pun bertukar kepada "Hidup Yg Lebih Sihat". 

Dulu aku suka gila makan.. Eh kejap sekarang pun! cume kaedah makan tu lain sikit. Dulu aku comel ( boleh muntah kalau nak ).. ehhhh sekarang pun comel ! cume sekarang ni kecik sikit. Dulu aku x suke bersenam .. Eh sekarang pun aku benci bersenam ! cume sekarang ni aku paksa dan mula jatuh cinta dengan bersenam. Dulu aku suke minum2 air yang fancy.. eh sekarang pun ! cume sekarang bnyak kan air putih and kalau boleh x ambik fancy2 punye minuman. ( "kalau boleh.." tapi kalau sekali sekala tu kire tutup mata je la )

So selepas setahun misi ni, ada beberapa perubahan pun berlaku, so aku biarkan gmbar yang yang explain :-




DULU SEKARANG
Sebelah kiri tu 70KG ( 2014)  sebelah kanan yang comel tu 98-96KG (2013)

selepas berpeluh, berair mata, sakit2 satu badan... alhamdulillah. Misi "skinny jeans" dah pun berjaya. cume sekarang ni selain misi " hidup yang lebih sihat" nak cube capai berat 65KG, bile? entah tak pasti. muahaha.

So entry makan2 pun dah kurang, sebab aku pun dah lama x masak sedap2 untuk lemak2 dalam badan ... more kepada makanan yg sedikit healthy Boleh Visit My IG, gitewww! haha. So untuk aku share pun macam tak seronok sebab healthy food ni nmpak je cantik tapi rase die tak sesedap ayam masak lemak cili api, nasi lemak sambal sotong and etc.

OK smpai sini dulu.. next entry aku share ape yang aku buat untuk turun berat badan , sama ada aku ambik or tak ambik supliment nanti aku sembang lagi ye :) bye.



Thanks for reading this entry :D



6 comments:

  1. Sgt kagum.almost 1 year ye nak dpt cam tu.akak 1hari pun da bosan.mana tak nya, nak b'senam mls.control mkn..shri je mampu.hehehe.btw tahniah ats pncapaian ni.blh jadi idola ni. ;-)

    ReplyDelete
  2. Salam dik... Wah terkezut KA tgk profile pic tu, benarkah ini adik tu,..... mana hilangnyer kecomelan yg dulu2... pas tu buka blog ni, baca n3 .. baru tau cerita... kagum sgt & tahniah, bukan senang nak capai cita2 nak pakai skinny jeans tu tau, apapun yg penting jaga kesihatan, yang dulu ke yang sekarang, KA tetap suka hehehe !

    ReplyDelete
  3. waaa...beerjaya turun kg eee...tahniah..dulu dan sekarang tetap IS yang sama kan..huhujhu

    ReplyDelete
  4. Salam jumaat yer ! sekadar singgah jenguk...

    ReplyDelete
  5. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  6. Сексуальные! проститутки нова Одесса
    ВИП мастер эротического массажа. Очень красивая симпатичная и стройная брюнетка с роскошным подтянутым телом. Остроумно написанный памфлет точно отравленная стрела, которая не только наносит рану, но и делает ее неизлечимой.

    ReplyDelete