January 3, 2013

Raja Ayam Penyet Kuching Sarawak.


                                                        Hye & Assalamualaikum

HAPPY NEW YEAR !!!!
"Moge tahun ini memberi rahmat dan kebaikan yang lebih dari tahun2 sebelumnye :)"

Azam tahun baru???  pffffffffffffffffffffffffffft Boring........Sebab azam tahun lepas dan lepas tak juga tercapai. Satu yang tercapai adalah peningkatan Umur OH MY PRADA !!! aku sudah Tue... ye tahun 2013 adalah saksi dimana aku meningkat umur kepada 23tahun !!!... So kepada adik2 below 12, dah boleh panggil ""Pakcik ikhwan"" yer.. Oh noooo Oh em gi, Oh em gi. 

Tapi aku yakin di zaman yang serba moden dan canggih ni.... -Umur bukan sekadar Rupa- ( Tahniah Ucop mnang Vokal bukan sekadar rupe... even aku suke Mar yang menang ), dengan kebanjiran produk itu dan ini.. Umur bukan penghalang untuk kekal muda, cewahhhh.. hahaha. 

Ok lah disebabkan sepanjang December yang lepas ni sibuk je memanjang kannn ( report, meeting, SKT, pencapaian itu ini.... "lengkap penderitaan aku" ) tapi last2 december baru aku dapat bernafas sikit. So aku and few freind pun decide untuk relax2 holiday2 la... Sebab tak plan pun, so kiteorang pun pergi yang dekat2 jer la... So kami decide kami nak membuang duit di Kuching Sarawak.

Dari tempat aku ni Tg.Manis sarawak travel by Car, mengambil masal 6 jam  kalau nak ke Kuching. Kalau pakai Flight 45minit Only.... Memandangkan kawan aku sanggup nak drive, aku on jeee...Kami decide nak stay kat kuching untuk 4hari 3 malam je. 

Tentang penginapan pulak..... on the spot, tak book pun... so sesampai je kuching.. dah malam juga la.  Terus call hotel itu ini.. mana yang kosong.. xde, cube try google gune tab.. last2 dapat jugak..


( budget Hotel, RM 80 for 3 person )

Itu je hotel yang terbaik  boleh dapat bile dah last2 min ni. OK la hotel die.. selesa. Tapi itu malam pertama je.. malam kedua dan ketiga kami tukar2 hotel.. saje nak Tukar2 angin. Lepas check-in terus, keluar cari makan. Memandangkan aku holiday dengan warga Sarawak.. so tak perlu Tour Guide, diorang tahu nak cari tempat2 yg best nak makan.

Untuk malam Pertama ni kiteorang makan dekat Raja Ayam Penyet...  menurut sumber femesss tempat ni. Dan yang paling best dekat je dengan Hotel kiteorang duduk.. selang satu bangguna.. so jalan kaki saje..





konsep die 70-80an  cenggitu.. alaaaa kopitiam punye konsep. penuh gegambar lame..






aku bagi suasana lama skit....





Dan seperti sumber aku.. yer ternayata betul, yang Raja Ayam penyet ni memang femes... sebab kiteroang terpaksa tungu meja kosong.. tapi lege tak lama dalam 15min macam tu...




Ni dia Specialty aku persempahkan... komen aku :


  • Sedap, tapi x la Ohsemmm sgattt smpai rase terharu nak makan...
  • Sambalk die makhai pedassss
  • AKu suke sebab die letak tempe dan juge tauhu goreng




Raja Ayam Penyet

Xpasti .. rase : RM 7 ++


Bukan ayam penyet je... bnyak lagi... tapi sebab orang kata Best sgatt so oder jerlah Ayam Penyet.

Bagi aku price die, ermmmmm boleh lah... standard kedai die la.. takkan nak sama harga dengan warung tepi jalan pulakkan. Untuk cube boleh la... 

Ok la smpai sini dulu entry Holiday Kuching aku ... Bye 2

P/s : Thanks To Hanif Idrus for personal wish for New Year.... Happy New Year Back.
Thanks To Tirana Adukah sebab dah ade gift dah sampai kat Perak... tapi sayang saya kat sarawak. hehe nanti balik cuti baru tgok ape gift tu :) 

10 comments:

  1. nampaks edap tu dik... n happy new year too u ye dik & all the best !

    ReplyDelete
  2. kecik jer ayam dia,kalau aku memang tak puas makan nih, hehe...update cepat-cepat sikit, nak tau jugak apa yang menarik di kuching :)

    nway wan, selamat tahun baru 2013...sama-sama kita tunaikan azam yang lepas-lepas, hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. trueeeeeeeeeeeeeeee kecik!!!
      Ala.. tak kemana pun,more kepada jalan2.

      Delete
  3. nampak sedap.
    lepas rasa buleh try buat kat umah tak? hehe


    selamat tahun baru :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nmpak jer... hahah. AMboi try??? itu kene betapa kat gunung mana2 dulu

      Delete
  4. Ada gambar hitam putih...baru kena dengan tempat..hahahhaha.
    Nampak sedap ayam tu..

    ReplyDelete
  5. pernah merasa ayam penyet..tp bkn kat sinila..kat kl sentral..biasa jer...tak tahu la apa best ye ayam penyet ni...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. actualy ayam penyet ni best rase n ayam n Sambal die :)

      Delete