June 12, 2012

Flamming steamboat & dataran Shah Alam, Menjadi saksi persahabatan kami !

Hi,assalamualaikum,arigato,kam sa hamida,sawadikap...

Ok new Entry lagi hari ni ( kemainnn kerap buat entry lately ni... pastu nanti berzaman tak update,sbb xda idea ) choii sgat.muahahha. ok sbelum aku lupe ape nk tulis,  better kite teruskan dengan agenda kali ini.

kali ni aku nk bercerita mengenai kisah "jejak kasih" bersama kawan2 yang dirindui.(cewahhhh). hahahaha seperti yang korang tau( jika anda adalah pembaca entry2 sebelum ni) aku sudah pun bekerjaya (poyo..... puihhhhhh untuk aku)hahahaha.Ok2 aku dah  pun bekerja selepas tamat je study dulu. Ok aku yakin zaman study adelah zaman paling Sesak,azab,menderita...tapiiiiiiiiiiiiii BEST GILER.kan3 ( sambil mata berkaca berkelip-kelip) ianya menjadi best n soooo adventure dengan kehadiran kawan2 yang anoying,sengal dan tak dilupakan baik hati. semua2 jenis kawan ni bile digabungkan akan menjadi kenang - kenangan bile dh habis study nanti. same la macam aku.. sgat la rindu dgan kawan2 mase study dulu. especialy kawan2 yang praktikal setahun dengan aku dulu. mana taknya bangun tido muke diorang nak tido pun kene mengadap muke diorang lagi.

Kami praktikal di Klang & Banting ( PEJABAT KESIHATAN ) klang sem 5 then banting sem 6. Can u imagine bertapa rapatnye kiteorang..ahhahahah ( bnyak gaduh je lebih) tapi at the end kiteorang baik2 je....
Tapi sekarang ni semua tinggal kenangan..sbab kami bekerja semua negeri lain2 cume a few je same negeri.So di sebabkan aku rindu nak hangout dengan member2 aku ni, 20 april2012 aku balik semenanjung ( actualy aku nak balik sebab nk sambut 24 april dengan family....BUFFDAY aku la) beside that aku nk attend wedding kawan  iaitu kak zu (21/4/2012), bersama-sama Abang Jo & wahyu. Tapi almalang sekali plan tu hancus lebur disebabakn kawan aku sorang  ni Wahyu.(puihh untuk wahyu) disebabakan die ade selection bola tampar so aku n abag joe merelakan die attend selection tu... so terkubur la harapan untuk melantak nasi minyak kak zu.


( Ni la Zuhainy Ahmad Zaki @ Kak Zu. )
*last two week camtu, die inform die dah pregnant...wow bertapa produktif nye kak zu ni,muahahhaha ape2 pun CONGRAT's



SEGMEN JALAN - JALAN CARI MAKAN

Ok disebabkan tak jadi pergi kenduri. So aku plan nak belanja dinner untuk kawan2 yang dirindui.. so aku pun Book table dekat...http://www.flamingsteamboat.com/location-sek33.php. ( Flamming Steamboat ). so aku pun hantar invitation (SMS) yang keje area selangor untuk gather2 ler.Abang Jo, Wahyu, Fariz fauzi & my roommate Lambert.(eh jap2..lambert??? penyanyi tu ke? kau kawan dgan artis??) hahahah bukan la.. we all panggil die sebab die suke sgat dengan Adam lambert tu.. so melekat la lambert tu dengan die actualy name die firdaus. so aku book 25 april untuk dinner. so aku dengan gigih tengah hari 25 april tu aku bergegas menaiki ETS dari IPOH -> KL,RM32 hengget je.


Ni la Rupe ETS (bagi sesiape yg tak pernah tgok )

So aku turun di rawang then abang joe jemput aku dlm pukul 5 camtu, keluar je opis die gi amik aku..lepas amik aku die bawak aku pergi rumah sewa die untuk mandi2 then terus menuju ke KLang untuk jumpe lagi 3 kawan aku tu.


Lepas je berkumpul dekat Klang kami berlima terus ke Flamming Steamboat,(actualy kiteorang lewat setengah jam.. lege la manager yang baik hati tu tak cancel booking aku)
ok aku explain skit ttg Flamming Steamboat.. dh name steamboat so macam steamboat la, tempat ni menyediakan seribu satu jenis seafood ( ok aku tipu..tak la smpai seribu.just mengambarkan bnyaknye jenis2 seafood mentah yang disediakan) bukan sahaja seafood..tapi ada juga disediakan  ayam, sayur2 n segala jenis mee. tak dilupakan kan juge main course2 yang lain mee goreng, nasi goreng, ayam goreng, segala jenis fish cake, fish ball yang di goreng la..( amik pinggan then sumbat la ape yang korang nak makan.. konsep Buffet ). Ok pasti taklengkap sesuatu hidangan tanpa pencuci mulut kan3... ok pencuci mulut yang disediakan adelah Ice cream yang berpuluh perisa.."durian pun ade U"oll" haaa.. lepas tu siap dgan garnishing nye sekali..cntoh nye, choclate syrup, choclate rice, flake n mcm2 lagi la ( Dengan Hanya RM25++ seorang, semua makanan tu menjadi milik anda)hahahhaha..untuk sedikit gambaran, sile telan air liur dengan santapan gambar2 di bawah ini.


Dari Kiri : Faris,wahyu & abang jo
( faris n wahyu rasenye single... so kpd gurl boleh leave your number nnti gua pass kan  OK )


Tadaaaaaaaaa : ni la lambert


ok penuh nye meja dengan sisa seafood yang di lantak.



ala2 wahyu senyummm....puihhh sgat


ok aku pilih ice cream durian + choclate dannnnn simbahan choclate syrup.


malam kami penuh gelak ketawa


Dunia sudah maju.....


ala2 abg jo... BTW baru2 ni abang Joe baru je khawin.. Tahniah untuk abg Joe ( honeymoon kat Cameron Highland U O'lll.. feeling2 obersea sgattt)



haaaaaaaaaaaa kiteorang makan smpai nk temunnnnnn*** malam tu.. tapi best sgatt sebab sembang2.Tapiiiii gathering kami tak habis di situ..kami menuju pulak kedataran shah alam untuk sambung lepak memndangka jam baru menunjukkan 10 lebeh ( padahal esok keje tu..."padan muke diorang")
Dannnn tak di sangke- sangke, faris n lambert ade agenda lain.. dekat dataran shah alam tu. diorang berdua ni dah beli buffday cake untuk sambut hari jadi aku... TENGSS sangat wlaupun lewat sehari.. first time smbut hari jadi kat dataran..KORANG ADE??? hahhaha. ok sekali lagi sedikit gambaran untuk korang, ape yang happening sangat malam tu..( happening ke???? ) OPcoz laaaa ...

Cake sponser by Faris Fauzi & Lambert. TENGss kawan
(choclate tiramisu...perghh leleh air liur makan)



Typical action during Buffday party.....




Muke tabah tnggu aku potong cake...( lapar lagi ke diorang ni,bukan baru keras perut ke tadi???)


 so kami sambung lepak, sambung balik cerita2... sehingga la jam 12 lebih camtu. so mood sembang masih Segar di mulut2 kiteorang nih... so kiteroang bercadang untuk bergerak ke kedai2 minum sekitar shah alam. Memandangkan Lambert Maha Pro dlm jalan shah alam ni, so kiteroang suruh die bwak kami ni pergi mengeteh kat mana2. so kami pun memilih...



                                       SEGMEN JALAN-JALAN CARI MAKAN




Nasi Lemak Cinta Sayang. sekyen 7 


OK untuk makluman ini bukan first time aku melabuhkan punggung aku kat kedai ni.. ni kali kedua,

----------------------------------------- FLASH BACK -------------------------------------------------------

kali pertama mase tahun 2010 dalam bulan puase camtu ( nak dekat raya ) selepas habis shopping je kat Uptown shah alam.. dlam pukul 2 pagi camtu ( bertapa tabah nye aku berjalan sampai subuh untuk mencari sepasang dua baju untuk raya ) kami berhenti di kedai ni untuk "sahur" . so time tu aku wahyu n lambert pun sahur la kat kedai ni.. Ok kedai ni memang Best sebab seribu satu jenis lauk disediakan untuk dimakan bersama nasi lemak yang di sediakan ( aku tipu lagi sekali...bukan la smpai seribu jenis lauk.. )dan kedai ni juga menjadi pilihan budak UITM shah alam untuk mengeteh waktu malam(bagi yang menyewa di sekitar sini).Dan kedai ni betul2 dekat dengan pintu belakang UITM shah alam.

-------------------------------------- HABIS FLASH BACK --------------------------------------------------




So kami decide nak minum je.. sebab perut gile penuh, dengan flamming nye ditambah pulak cake sponser tadi. so kami pun sambung sembang smpai la pukul 3 pagi.. then lepas tu masing2 membawa haluan masing2. aku tak tau la diorang bangun ke tak esok nye tu. aku pun balik semula ke ipoh menaiki ETS lagi sekali pada jam 11 pagi . so tamatla kisah aku dan 4 orang sahabat. So ade dua tempat untuk korang pilih untuk makan2 jika korang pergi shah alam. Penat dah tulis ni... penat menunggu gambar di uplod lagi..k la BYE2




* hope next year aku boley gathering dengan diorang2 ni lagi...( silap2 abang Joe dah bawak BabY..aminnnnn)

2 comments:

  1. hahaha gila semua makanana.grr
    k faing.da lepak sh.alam xngajok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha next time gathering kalau kat sHah.alam, konfem ajak !!

      *Btw tengs Syafiqa sbb baca ~ & nice to see U here :)
      *Done !! follow U, u can follow me back ~

      Delete