October 11, 2012

After Three nyum3 !!

Hye & Assalamualaikum

ok lame la jgak tak Update sebab nak cari mase free tu agak susah sikit, sbb minggu ni bnyak plak kapal masuk... so kerja2 monitoring tu mcam mencurah2 ke ladang gandum. So hari ni free skit.. satu je kapal kene pnjat phewwwwh !

Entry kalini berbentuk Tour Guide, wahhhh gitu. Bukan la Tour Guide sngat pun.. Just Info dimana boleh anda pergi makan, bile anda di Bintulu Sarawak !.Dan entry kalini rentetan dari Entry : Festival Layang2 @ Bintulu sebab aku ade janji nak share kan tempat2 yang korang boleh makan. Aku suggest tempat ni sebab makanan die ok, sedap n harga pun berpatutan.Konsep kedai ni macam Kopitiam skit.. ade open air  n Indoor. Restoran ni dalam area Park City Bintulu. Senang nak cari aku rase.. sebab tengah2 bandar.


Aku menyantap di kedai ni di hari kedua aku dekat Bintulu, Tour guide tak berbayar aku yang bawa aku dan kawan2 lain makan kat sini. sesampai je kat After three terus cari tempat duduk.. malang sekali Indoor penuh, so terpaksa la pilih open air punye table... ok la, sebab cuaca waktu tu redup2 angin bertiup sesepoi-sepoi bahase... maklum la Bintulu mase tu waktu berangin, sebab tu la pesta layang2 diadakan pada waktu tu.

So tibe la time order, bnyak juga pilihan makanan dari traditional yang dimodenkan hingga la western food. semua kawan2 aku makan nasi waktu tu.. so agak boring untuk aku pilih benda yang sama dengan diorang.


yang atas sekali tu Rice with thai chicken, yang kedua tu Nasi lemak * meriah nasi lemak die& yang bawah tu Rice with lemon chicken

Bile tngah telek2 menu tu, ternmpak satu menu yang lama dah aku tak makan... sizzling mee. waktu sekolah2 dulu kalau jalan - jalan kat Jusco ipoh *bersama kawan2 tu selalu la makan Sizzling mee ni yang add on telur tuu... so bagi mengimbau kembali kenangan muda remaja dulu aku pun memilih Hot Plate mee with shredded Mushroom.. haaa name die lain kan3 ( Bukan nama je lain... harga pun jauhhhh beza ).. tapi aku tgok gmbar lebih kurang so aku assume name die je lain.

Ternyata la bukan name je lain tapi mee yang digunakan juga lain.... Sumpah aku rase die gune Maggi . I is tertipu... huwaaaa, dan satu lagi.. bukan nama die tadi shredded mushroom ke??? aku rase die salah letak nama la resepi ni... die patut tukar Hot Plate mee with shredded chicken !!!. I is Tertipu lagi... 

So tibe la masa nye untuk aku menjamah dan ianya adalah Final stage untuk aku menilai hidangan tersebut.....1,2,3.................  Ohsemmmmmmmmmmmmmmmmmm berbekal kan chopstick dua batang dekat atas meja tuuu, suapan aku dari tadi tak henti2... Ok memang sedap.. sebijik rase sizzling mee Jusco Ipoh * nak juga mention Jusco Ipoh kannn.. Kire kesalahan Shredded mushroom & maggi tu aku ampun kan, sebab it soooo tasty Nyum2.

Itu je lah kesah aku dengan After Three, so andai kata anda berpeluang ke Bintulu suatu hari nanti dan fening memikirkan dimana kah tempat untuk anda cari sesuap nasi.. sini la tempatnye  :)

Sebelum tu izinkan aku mempromosi tour guide tak berbayar aku, asyik sebut nama ... tak pernah tgok orang nye kan3???

Rosliza Ismail  / Status : mcm single
* agak2 berkenan  leave your number down there, i'll  take action on that. :)

hehehehe... saje aku ltak candid picca ni. sebab kalau aku bagitahu aku nak ambil gmbar ... terus pos ayu menantu mak camtu.hahaha

Ok La bye2

16 comments:

  1. nampak mnyelerakan.. tapi jauh bebenor...ahahaha

    ReplyDelete
  2. nampak sedap tp dh kata mee tu maggi terus patah selera!

    ReplyDelete
    Replies
    1. AMboi patah selera terusss... hahahah, jngan patah hati sudah la ~

      Delete
  3. alahai kenapa terliur ni?ermmmm ...

    ReplyDelete
  4. Gambar last tu memang awesome...hahahah
    Aku tengok gambar makanan awak ni....huh!!!

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum ikhwan...sedapnya menjamu selera..:)

    ReplyDelete
  6. tak nak la bro.
    Aku nak alamat surat menyurat ko je.kalau bro tak keberatan

    ReplyDelete