September 6, 2012

Raya Oh Raya 1

Hye & Assalamualaikum



KAMI INGIN MENGUCAPKAN !!!!!! :
Gmbar ni tanpa kak yong (first sister) serta family die. sebab die beraya rumah mentua


OK, dah berkulat Blog ni.. sebab dah lama tak menyinggah kat sini... sikit lagi je nak sebulan aku tak Hupppdate blog ni. Tensiii titewwww *comel X ? @_@  .. hahahaha. Trenddd kot girly2 punye bahase.
2 minggu aku bercuti dihabiskan sebaik-baiknya sehingga kan jarang ada kat rumah. Seminggu seblum raya.. terpaksa jadi driver ke sana-sini untuk mak beli2 barang. minggu raya sibuk kesitu-sini raya.Macam retisss dah aku rase sibuknye.. maklum ler sekali sekala balik kan. * aku kan ober the sea. ramai org nak jumpe sekali sekala balik, pemesss kan aku * boleh muntohh skrang.

Ok entry kalini nak story tentang Raya Oh Raya 2012 !!

Seperti sedia maklum aku bercuti seminggu sebelum raya dan seminggu selepas raya, * apply sebulan kat bos , bos tak bagi... sedih titewww. ( x beragak ) 


Hari dimana anak mu pulang dari perantauan  :-  14 ogos 2012

aku smpai kat airport Sibu, dengan berdebar sekali.. sebab aku smpai 50min sebelum departure. risau luggage aku x sempat masuk, so terusssss aku berlari sesampai je aku di airport.. untuk aku check-in sebelum aku mencampak kan luggage aku di tempat sepatutnya.Smpai je aku kat counter luggage tu ...


Ni la brang2yang aku bwak balik !
kotak tu bukan isi bayi ye, or mainan2 ok... itu sekotak Kek Lapis sarawak unutk Family,teman n jiran2 yang memerlukan muehehehe. Ala2 souviner dari aku..

quality gmbar harremm skit.. gune phone je



ok smbung balik, sesampai je aku di counter luggage tu...


Pn Counter : adik punye barang ni terlebih berat
Aku : owhh ek??
Pn Counter : Adik kene bayar ni, kalau taknak bayar adik boleh keluarkan barang2 untuk tak kene bayar
Aku : owhhhhh* smbil senyum ( dalam hati : GIleeeeee... tak kuase aku nak keluarkan barang2 ..PUIhhhh )
Aku : takper la, saya bayar... berapa yer?
Pn Counter : RM165
Aku : erkkssssss ( jahanam duit aku ) cissssss. *smbil bunyi kaca pecah
terus aku cek beg duit..ADOI... cash ade 150 je ni... terpaksa la aku mengeluarkan Kad Azimat yang membolehkan anda membayar dengan sekali zip zap jer.
Pn counter : Ok, terima kasih.. ( senyumm )
Aku : ermmm ( muke nak nangis )

Takpela untuk raya, kire Halal la.... ALhamdulillah flight aku ok , selamat smpai LCCT dengan penuh Ceria, hilang segala duka dan lara selepas RM165 melayang. Ahhh rindu nye bau semenanjung, hahahaha. 4 bulan tak balik rasa macam setahun dah aku tak jejak kaki kat semenanjung. Aku smpai dalam lewat petang cenggitu.. So aku bercadang nak berbuke kat LCCT dan ditemani kawan2.. Titeww terwaruu sgat2 sebab tawan titeww snggup dtg jauh2,sbb nk berbuke ngan titeww kat LCCT.. ohhh titeww nak nangisss.* aku plak geli bile taip cenggini.

Dari kiri yang seksi : faris, dan diikuti yang memanjang segak bergaya : wahyu dan diikuti yang ceria dan stylista : lambert  dan seorang bunga dikalangan kumbang : Nisa ( die keje health department dekat LCCT, sebab tu die pkai baju keje * escaped letewwww )



SO kiteorang nk berbuke tak bnyak CHoice.. dan yang best2 semua Fullhouse. so tinggal la Marry brown yang ala-ala ni.. so terpakse la berbuka di Marry brown je. Even Marry brown tetap sedappp sebab Lapar kot.. maklum le i sahur waktu borneo berbuke waktu semenanjung lame gileee .. hahahaha. Lagi2 makan dismping rakan2 terchennnnnta.

So malam tu jugak aku balik ke Ipoh dengan menaiki Bas Star SHuttle yang mmg ade kat LCCT tu. Bas ni best sebab die direct IPOH. dan office bas ni dekat je dengan rumah aku.. so mudah la Mak abah nak ambik aku.

Take 5 !!


OK la smpai sini je Entry Kali ni.. kite sambung nanti OK. nanti buat pnjang2 entry kang ade plak bosannn.. so nanti aku akan smbung balik insyaallah
* actualy nak settel kan problem gmbar yang y=dh sampai limit tak boleh nak Uplod ni. any idea kawan-kawan ??

6 comments:

  1. wlcm back ye dik, lama betul x update, KA tunngu lagi citer2 raya hokeyh

    ReplyDelete
  2. Thanks ya belnja marrybrowm tu....dan kek lapis tu memg x lupa...ad byk lagi dlm petis ais aku

    ReplyDelete
  3. Banyak brg... Sampai kena charge beratus....hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terlebih berat...beli luggage 20 KG je.. sekaliii Hamikk kau ! hahaha

      Delete