October 2, 2012

TOP SPOT< khas buat penggila Seafood !!

Hye & Assalamualaikum

Yeauwwwww... penat berjimba-jimba di bintulu weekend lepas, masih ade. Seriussssss best gile pesta layang2 kat Bintulu... to photog & photog wannabe memang kene pergi sebab bnyak gilesssss view2 yang boleh korang Snap, keep reading my Blog.. insyallah coming soon entry Pesta layang di bintulu akan tersemat dalam blog ni. * cume jalan nak ke bintulu... perghhhhhh boleh nangis kereta2 comel anda, CANTIK SGATT jalan nye  :(, sian my Si TAm!*kete

Ok rasenye cukup Teaser untuk Next2 entry tu, harini aku nak share moment2 aku di Kuching yang meeting selama seminggu tu. Ok seperti sedia maklum enty : Meeting @ Kuching aku di hantar seminggu ke sana untuk menghadiri satu mesyuarat. So aku nak share satu benda yang boleh korang Aim kalau pergi Kuching Sarawak nanti ok.

Benda yang aku nak share kan ni ialah salah satu tempat makan yang boleh korang pergi kalau ke kuching nanti. Khusus buat penggemar Seafood, tempat ni adalah Syurga Seafood untuk korang * jngan over dah la, gaut, darah tinggi & ape2 lagi la. Nama tempat tu ialah "TOP SPOT" .. macam takde kene mengena dengan makanan kan3?, nak wat camne siapa kita nak mempertikaikan nama sesebuah tempat tu. Ok tempat ni serius Unik.. sebab die sebuah banggunan level 1 & 2 Car Park ONLY !! then dekat atas sekali RoofTop die baru la medan Pertempuran bagi Kedai2 makan Seafood... penuh dengan kedai2 seafood je , korang just datang then pilih kedai mana-mana yang memikat hati * Sumpah same je .. cume kedai je beza.

Meh aku selitkan 1-2 keping gmbar :-


Kiteorang memilih nak makan kat Muslim Seafood, not bad la pilihan2 yang di tawarkan... salah satu kedai kat sini "ABC" pernah masuk jalan-jalan2 cari makan, gile penuh kedai tu.. so kitaorang pilih kedai ni je la. bile dah duduk then aku diberi sepenuh kepercayaan oleh kawan2 disayangi untuk memilih menu2 yang bakal kami habiskan malam tu then aku pun ...

    *hanya sebahagian, sebab makanan die lmbat smpai..satu2 smpai.. dah la jarak masa dari satu2 hidangan so terpaksa makan dulu sebab perut dah nangis mintak makanan.ada few tak sempat snap sebab sibuk makan muahahaha.

Menu Pilihan ( we all 5 Orang ) :-

  1. Bawal 3 rasa
  2. Bawal Manggo Sos
  3. Ketam goreng Cili
  4. Ambal goreng cili ( Siput Buluh*gmbar kiri bawah sekali )
  5. Sotong goreng tepun
  6. Butter Prawn
  7. Kerang Rebus
  8. Midin goreng ikan masin ( terdapat di sarawak je ok *ade cerita )

*setiap satu hidanagn ambil untuk 4 orang makan !
Mesti ade yang tertanya kenapa bawal, bukan sepatutnye Siakap ke??? ok, siakap die Sedih sngat tengok rupe dan size die.. so aku abaikan je.

Komentar :-
  1. Semua nye aku rase ok je, tapi pujian aku dekat Manggo Sos Bawal tu sedap !!
  2. Ambal goreng Cili pun OHsemm
  3. Yang lain biase
  4. Midin tu pulak sejenis sayur kampung kat sarawak ni. Owner Kedai yang suggest kat aku untuk rase. Aku tengok macam pucuk paku je, tapi die cakap sedap lain rase dari pucuk paku.. so aku pun pilih sayur Midin la. Nak merase katenye... Last2.. bile rase saling tak tumpah rase pucuk paku.* aku kene tipu, or aku tak pndai rasa???
*Air pulak kiteorang order secara PUKAL, Satu Jag air tembikai dan satu Jag Air sejuk !!

Malam tu pakat2 keras perut la..sebab kekenyangan melampau  :).



Kat bawah ni aku share few gmbar sekitar aku meeting tu :-


Ni la sbhgian semenanjung2 yang dicmpak kat Borneo ni * kiteroang dicmpak lain2 daerah  :( .
REUNION !!


*perasan tak gmbar atas sekali tu.. ( pakai selipar ) ok sedih sikit budak ni, second day meeting tulang kaki die boleh Crack.. so terpakse bersimen (Actualy kaki die memang tak fully recover lagi sebab Futsal, tapi dah kene attend meeting... so terus crack.). tapi x smpai 2 hari die pegi bukak simen sebab tak selesa...* Tak Paham.


Hari last meeting kami dibawa pergi melawat Pintu masuk antarabangsa TEBEDU sarawak. pintu masuk ni menghubungkan Sarawak dan Pontianak Indonesia.dari Kuching nak ke Tebedu dalam masa 2jam.

so itu je lah yang aku boleh share dalam entry kalini. Hope stay jenguk lagi dalam sehari 2 untuk entry pesta layang2 OK!  BYE !!!!




15 comments:

  1. boleh la g kuching nnt g makan seafood....

    ReplyDelete
  2. tq share & tq atas doanyer juga ye dik!

    ReplyDelete
  3. kat Kuching nun jauh di sana tu ha..huhuhu.nak g jejalan nnt leh crik la kot...wane baju semua same je..mmg kna same ea?hihihi.. :)

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum bro

    Maaf lama ta x singgah sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikummussalam..

      xpe ade mase singgah, x singgah pun xpe hehe :)

      Delete
  5. Replies
    1. Jngan tergoda dengan seksinya, sbb rasenye... biase ~

      Delete
  6. tmpt nie pernah masuk MEGA bln lps...nampak mcm meneylerakan je mknan2x tu sume...btw harga dia mantop x??

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEGA?? ape tu... maaf Slow Sikit hahaha.

      *harga die berpatutan la kot.

      Delete