July 19, 2012

Ini Untuk dikala Panas Mentari..SLurppppp!

Hye & Assalamualaikum

Dah Cube Ayam Goreng kunyit tadi ( hahahah gile kan, takkan la korang terus nk buat .... padahal baru je post tadi). Ok la takpe kalau belum cube lagi, nanti cube ye. Ok Entry kalini pun harus la tentang2 resepi yang mudah lagi Ohsem kan. Sebelum tu aku kene tanye dulu sapa Minat Milo sile Angkat kaki....Ok.... boleh turun kaki sekarang, Ok aku yakin dan pasti mesti ramai yang suke Milo kan... Kalau tak takkan la korang Beratur dan berebut mase Lori Milo datang Sekolah korang dedulu kan??? sampai habis percikan seni air milo kat baju2 sekolah korang tu.... Pastu  Mesti Mr mak bising gile. mueehehehehehe.

Ok resepi kali ni pun tentang Milo.. Dan resepi ni Pun adelah salah satu menu yang aku buat mase perkelahan Nasi lemak Homemade aku tu.. Ok resepi nye adelah Agar2 Milo, ( hek eleh bende senang ni pun nak buat entry... :P) hahahaha ok untuk Reader yang cakap macam tu, aku nak kongsikan sahaja.. saja nak Update Blog. lagipun aku dah janji dalam Entry Nasi Lemak Homemade tu.. So terpakse la aku tunaikan kan3.

Ok Jum kite tengok bahan2 yang perlu ade ! :-


  1. Milo
  2. SuSu Cair
  3. Gula
  4. Serbuk agar2
  5. Air




Ok dengan ade nye 5 benda kat atas ni Agar2 Milo boleh tercipta, seperti kat bawah ni :-



Ermmm sedap Gile  bile sejuk, dan ianya Cair dimuLOT!!!



 Ok Ni la kekdah2 nye :-


  1. Panaskan air bersama serbuk agar2 ( ikut jenis agar2, belakang sachet ada arahan berapa Liter air perlu digunakan)
  2. Bila dah mendidih masukkan Milo,Susu Cair & Gula ( rasa la tahap manis sesuka hati korang )
  3. Agak2 dah sebati, tutup api dan SIAPPPPPPPPPPPP!!
  4. Sile tuang dalam Acuan 
  5. Dan Di sejukkan Dalam Freezer dulu yer  :)  (baru Sodap)



Sedikit gambaran  ....




 Pembekuan


 Pemotongan


DAn boleh makan!!!!!!!
Ok la harap korang dan korang semua cube ye... Simple gile, buat juadah berbuke Pun OK!!

                                                  


                                                    WAIT A MINUTE


Aku nak Kongsi satu TIps makan ice-cream strawberry, maybe ade yang pernah buat kot. Ok seperti yang sedia maklum..aku suke manjakan tekak aku dengan bende2 yang sedap (tanpa mengira tahap lemak tepu yang terkumpul) ok.. haritu aku bukak Freezer untuk cari sesuatu untuk melegakan Tekak dikala panas nan mentari... so aku ternampak Ice-cream strawberry yang lupe untuk aku perhabiskan haritu. So aku pun ambil sudu dan terus la menyuapkan suapan pertama dan aku rase KOSONGGGGG, kosong,kosong (macam lagu Najwa Latip) ok kalau ada Choclate Syrup ni ermmmmm sedap ni (mesti korang ingat aku nak letak Choclate Syrup kan) 

     Yessss korang Betull..tapi malngnye mana la ade bende tu dkat tempat aku ni.. So aku nmpak Milo dan aku terus je tabur kan sedikit Milo dan makan bersama Ice-cream tadi...n You KNOW WHAT???? gile ohsem.. terasa Crunchy Milo disamping Keenakan Strawberry..Slurppppppppp !! Sile Cube (jangan makan selalu.. Tak baik woooo.. nanti Potong kaki 'kincing manissss")



                                            Ni la Die, makhluk Tuhan paling Seksi..... Benci tau!!


K la Bye !!

4 comments:

  1. good good! ak nk try la.mcm sng je.kenapa susu cair tak susu pekat wan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Resepi Ibunda mcmtu.. cube la try pkai susu pekat, boleh jugak rasenye. !

      Delete
  2. OMG...Seksi betul aihhh...dan2x laapq aiskrim...follow sini lah..

    jom baca entry baru saya plak..
    http://wadahberbicara.blogspot.com/2012/09/tart-nenas-gebu.html

    ReplyDelete
  3. Sexy ye... naughty betui aisklim ni! hehehe

    ReplyDelete