December 7, 2012

DOA Untuk Yang Disana

Hye & Assalamualaikum

OK harini aku nak kongsi2 skit, what we, or what i feel about what happen rite now in Gaza. Ok maybe some Of u , yang kata aku ni lmbat .. or Hello!!!! dah lama ok Topic ni. Ok its fine.. aku faham sebab, we are not in their shoes is it? Bagi penduduk Gaza, bende ni macam semalam je berlaku, sebab mereka masih merasakan perit dan derita itu.... Seperti yang kita tahu, Gencatan senjata telah dilakukan,ye kita patut happy dengan perkabaran ni.. tapi ape yang kita tak tahu or tahu keadaan di Gaza masih lagi Kritikal..akibat kesan pengeboman yang berlaku.

Pagi tadi aku berkesempatan untuk dengar ( NASI LEMAK KOPI O ) perkabaran dari sana, oleh wakil Islamic relief yang masih aktif  untuk menghulurkan bantuan di sana. Dari suara beliau memberitahu tadi.. Nada dan emosi die memberitahu tentang keadaan disana.. sudah cukup buat aku tersentuh.

Dan pengeboman dilakukan di sekolah2 di padang2 tempat budak2 bermain... dan wakil I.Rtadi ade memberitahu jugak, yang sudah 7tahun penyekatan bantuan (sesetngah area aku pun kurang pasti.. sebab talian tadi macam putus2 sikit )  telah dilakuakan dari darat,air mahupun udara.. Oh My, i can't imagine how there can survive until now.

So untuk perkembangan ape yang berlaku kat sana boleh ke :-


Dan aku terharu, dengan Usaha Malaysia dalam usaha untuk mengumpulkan sumbangan untuk meringankan beban Gaza. Dengan NGO2, dengan pihak media, artis.. dan tak dilupakan Rakyat Malaysia sendri.

Baru2 ni aku dapat tahu kawan aku sendri telah bekerjasama dengan satu badan NGO bagi mengumpulkan sumbangan dengan cara Menderma seikhlas hati dan membeli sambil menderma. Honestly aku kagum la dengan kawan aku ni, maybe nmpak simple pegang tabung dan meraih simpati untuk menderma ke dalam tabung yang dipegang... Persoalan??? mampu kita buat?? "bercakap lagi mudahdari melakukan"



2 gambar ni aku curi je dari F.B diorang... diorang ni aktif megumpul derma di sekitar KLANG sebab diorang ni semua bekerja di Klang. Alhamdulillah dengar2 cerita beribu juga yanbg dah berjaya di kumpul. TAHNIAH untuk korang..

Dan aku memang menyokong 100% Usaha kawan2 aku ni, Dan aku pun membeli Mafla yang insyaallah hasil jualan mafla itu akan disalurkan ke GAZA. 





Nmpak tak?? ada 4 mafla.. sengaja aku beli Lebih.. sebab aku nak buat segmen dan aku nak memberikan Mafla ni sebagai Motivasi dalam segmen  hari ni.

Segmen ni bertujuan untuk kita sama2 menghulurkan Bantuan, maybe bukan dari segi Duit tapi dari segi DOA, yang mana kita tahu insyaallah doa yang baik2 tu insyallah akan dimakbulkan. Antar sedar atau tidak semua orang mengupdate status.. #pray for Gaza. actualy adakah betul2 kita mendoakan atau itu hanaya kata2??

Jadi segmen ni berkehendakkan korang membuat sebaris Doa yang Ikhlas dari lubuk hati sendri, takperlu nak copypaste Doa.. biar Doa kita itu lahir dari dalam hati kita sendiri.

"Ya Allah ya tuhanku, aku bermohon agar semua kezaliman yang berlaku akan diadili dengan setimpal dan aku bermohon kau kembalikanlah keamanan dan kesejahteraan di Bumi Palestin. Amin "

Biarkan ia pendek, tapi Ikhlas dari hati





6 comments:

  1. kunjungan gan , bagi-bagi motivasi
    semoga menjadi semangat .. :)
    Hanya ada satu kesuksesan yaitu bila kita bisa menjalani kehidupan ini sesuai dengan yang kita inginkan.

    ReplyDelete
  2. Sy join :) http://akudiadanangan.blogspot.com/2012/12/doa-ku-untuk-yang-di-sana.html

    ReplyDelete
  3. Aamiin ..semoga doa kami di makbulkan NYA...In Shaa Allah..

    ReplyDelete
  4. ta nak pos,bg alamat mana ye? Perak atau sabah.tq

    ReplyDelete