November 7, 2012

CUCU segera !




Hye & Assalamualaikum


Nama : Amsyar Yadie
Umur : 5 tahun
Gender : laki
Posisi: Anak bongsu kakak aku yg pertama
Kelemahan : Botol Susu Hilang ( helllooo still botol???? )
Lain2 : nakal, suke buat muke, gedik,manja & boleh bikin stressss... semua la. hahaha Tapi CUTE.
Lain2 : kalau jaga budak ni, tenaga yang digunakan sama dengan anda bersenam di GYM selama 3 jam.






OK tajuk dengan gambar takde kene megena... aku just nak berkongsi satu kesah yang aku baca tadi ( B.W ) tentang ...


OK aku just nak tanye ape yang korang rase, bile bace cerita ni. Tapi sebelum tu i nak menyusun sepuluh jari jemari ku ini ke pada Incik Hazwan Hairy.. kerana dengan selamba badaknye telah mengcopy gambar diatas ni.

Bukan ape aku, suke masaalah ni... actualy bukan la suke.. sebab benda ni boleh terjadi kepada siape pun. So bile korang menghakimi permasaalahan ni, sila lah hakiminya dengan waras jangan terus nak mencaci hina . Sebab nasib dan ketentuan kita untuk masa depan, tak siapa tahu.. kalau tak kena pada kita..mungkin akan terkena kepada saudara, adik beradik or waris kita pada masa  akan datang kan??.( kita x mintak pun benda ni )

Sebelum tu aku nak tanye .. ape yang korang rase bile bace cerita macam ni?? ( sile komen tidak lebih 15 patah perkataan ) (@_________@)

  • Marah
  • Terasa
  • Terhina
  • Kesal ??

ataupun...

  • Padan muke, tu la taimm seronok2 pandai ( nada mak jemah, smbil sirih di gusi )
  • no comment
  • Rasakan
  • Buat malu je..
  • Rosakk betull

ok kat atas ni Typical malaysian respond when something like this happen in paper or Tv is it?? * motipp nak speaking london bagai.

OK terpulang lah korang nak rase ape,sebab bagi aku pendapat masing2 kann.. tapi seperti yang aku cakap kat atas tadi

"Sebab nasib dan ketentuan kita untuk masa depan, tak siapa tahu.. kalau tak kena pada kita..mungkin akan terkena kepada saudara, adik beradik or waris kita pada masa  akan datang kan??."


Bagi aku, aku just boleh komen ....

:- syukur alhamdulillah budak perempuan ni & apak baby ni.. tak  buat kerja gile like..campak baby dari tingkat 3,letak baby tepi tong sampah, bakar baby dalam tong sampah, tanam hidup2 baby tu & what so ever lagi la.. ( aku terpikir kengkadang,macam mana la diorang2 ni sanggup untuk buat macamtu ). dan kalau boleh hukuman untuk manusia2 macam ni sesuai sekali bile diorang ni diletakkan dalam game SAW ( pernah tgok movie saw??? ) kalau tak pernah ..abaikan.

Ok la last enrty aku ada cakap nak buat entry tentang Marble kek kan, ( eceli aku nak buat entry marble kek... tapi dah terbaca entry ni tadi terus terbuka nak buat entry ni )

BYe2 !

4 comments:

  1. hurmm. maybe diorang ade sbb tersendiri.

    ReplyDelete
  2. tp kesian betul mak dia...kan.harap benda yang sama xkan berulang..

    ReplyDelete
  3. apa yg terjadi dah pown terjadi so doakan yg terbaik aje untuk gadis tu ye ! sian x dapat ambik SPM die

    ReplyDelete
  4. satu jer bila baca. harap budak ni bertaubat..daaaaannnn Harap kita yang baca tak buat cm ni pula kat mak ayah kita ;(

    ReplyDelete