May 14, 2012

Perlu ke Buku tu?

Assalamualaikum N salam satu malaysia   :)

Cakkkkkkkkkkkkkkk!!!!
Heheheh new entry new storY.

Buku?? euwwwww alergic gile dgan bende alah tu.. Xmau tgok, Rimas, Lemas,Jijik..eeeee Tolonglah.
semua ayat2 Xleyblah akan keluar kannnn.
TAPiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii itu dulu.. mase di bangku sekolah.

Sekarang aku suke gile membace( kalu mase kat sekolah aku suke bace2 buku ni...konfem aku keje best2)
Menyesalllll gile. Tapi takpe keje sekarang ni pun ok la.. yang penting *gomen ( makcik2 suke tau bile anak2 ke,menantu2 gomen..bertapa tinggi nye market aku hahhahaha)Ok2..pulang ke pangkal jalan .

Sekarang ni aku suke membaca tak kesah la ape pun... even pamplet,atau ape2 bahan bacaan yang aku jumpe akan aku bace.Ntah kenapa... Tapii yang paling aku minat ialah Novel (cinta tau..hikhikhik) tak kesah la tebal mane pon, kalau dah cite nye best... seharian dengan Novel pun xpe.Aku suke bace buku/novel bile :-


1) menunggu orang ( hoishhhh pantang weiiii.... tapi nk elakkan kebengangan, aku bace la buku)

2) mase duduk2 memanjakan diri kat saloon ( feeling gile bace sambil kepala ditonyoh-tonyoh)


3) Bosan tahap haremmmmmm... 

4) Sebelum tidur..(sambil nk tunggu2 lelap mata tuuu) tapi kalau dulu kat hostel..ade segmen pillow
 talk tau dengan roommate yang di sayangi rindunyeeeeeeeeeeeee semua tu.

5) boring2 kat opis...

6) sambil tunggu flight..(mase first time aku berhijrah ke bumi asing ni..mak & family aku pun hantar la aku kat LCCT tu,pastu tangan aku sibuk bwak satu buku(novel) pastu Mak pun cakap "perlu ke buku tu??,menyusahkan je nak pegang2????" 

7) Dalam flight... ( dikala dikiri aku berdengkur tak hengat...dikala dikananku melerek-lerekkan jari di I-pad1/2/3 ntah ape2 la...[ jelessss gileee wei/ lagi2 kalau yang ipad user tu budak2....] aku setia dengan novel.)


-senang citer mase terluang je aku suke bace buku/novel-

OK aku rase "fan's of Novel" ni aku boleh katakan penyakit keturunan..Asal plak?? sebab nye berdasrkan kajian aku (bajettttt sgatt) bukan la kajian.. sebb family aku sendri la.. semua kakak2 aku suke novel cume genre novel je berbeza.. N mak aku pernah bagtau aku  mase2  mude dulu zaman2 saloma dulu la senang cite 

Al-fatihah untuk arwah 
Mak aku pun minat novel..tapi mak aku kata dulu novel murah je X puluh2 macam sekarang ni.standard la kannn dulu sirap sekolah seposen je kot..sekarang takde 50sen paipsi la korang minum.See salah silah keluarga aku semua suke novel termasuk la aku si bongsu ni pun.....

kalau perempuan minat Novel kite akan ckap.."STANDARD" if lelaki bace novel mule la ckap... itu la ini la.. asal????  mane undang2 yang kata lelaki   X macho bace Novel. OK kepada laki2 yang macho,kacak bergaya tu.. i know some of U minat bace novel(masuk bilik, kunci pintu bace novel..senyum,gelak,nangis..kannnnnn) jap2 ni citer pasal aku ke? hahaha.N termasuk la laki2 yang muke Gangster tahap Abang2 long kat KL tu pun ade yang minat bace novel..

Eleh budak ni pepandai je,mane die tau???... Hellooooo 2 Tahun aku duduk hostel(asal due tahun??? sbb setahun praktikal laaaa...ishh itu pun nak kene terang) semua aku tau..BTW mase mule2 aku find out ttg "lelaki dan NOvel" ni mcam nak tergelak pun ade( ingat aku sorang je)..muke macho,gangster n wat so ever..tapi minat bace novel.bnyak plak tu..kalah aku. hahahhahahaha. KIre nye semacho-macho n segangster-gangster diorang pun masih ade sisi2 sweet tu... tu yang mahal tuh.


ok novel yang aku minat atau penulis yang aku suke gile adelah "siti rosmizah" oh My die punye novel kalau tak berair mata korang... tak tahu la.(tapi kalu betul tak berair mata korang bace..memang hati korang tu sekeras berlian la...asal berlian??? sebb berlian kan kerass tahappppppppp....) dari first novel aku follow Cik siti kite ni  :-

1) andai itu takdirnya
2) cinta kau dan aku
3) lafazkan kalimah cintamu
4) 7 hari mencintaiku

N the latest one..... yang bau kedai lagi dari simpanan aku (delivery lagi Ok..sbb kat sini susah dapt)


http://www.facebook.com/ijjalyza
boley order kat Sis ni..mmg dijamin smpai esok..aku kat sebrang ni pun 2 hari je...

5)takdir itu milikku.

Sekian la cerita tentang hobi aku yang nampak bagos ni....asal nmpak bagos, HArusss la..hidup aku sentiase ade buku di tangan bajet nmpak good2 kan hahhahahahaha.

Bye2..

* bile agak2 nye aku nk habis kan novel baru ni ek(sebb ade due lagi novel baru aku tak baca)....
  






2 comments:

  1. 1st..hahahahaha
    kelasm luahan perasaan nih..
    tersedih baca luahan ni

    ReplyDelete
  2. sedih plak????... jenuh scroll ketas bwah cari part2 sedih.. xde pun.
    * BTW tengs sbb bace

    ReplyDelete