May 8, 2011

Selamat Hari Emak (^_^)/


Selamat hari emak!! (aku panggil mak....)

Pn Hjah Maimon Bt Abd Rahman:-
:) Berumur 50 lebey
:) Masih sehat ( aktif berjoging pagi2)
:) Masih aktif bersama group marhaban & berzanji
:) Bendahari kaum ibu di perumahan aku (RPA 2)
:) Suri rumah
:) Handal menjait baju ( satu taman antar kat mak aku)
:) Suker akan bunga - bungaan ( tahap sukenyer dier dengan bunga: kalu korang siram semua Pokok bunga rumah aku, samer penat ngan jogging 1 kilometer)
:) Hustler la dlm bidang2 masak ni
* N last but Not least : my luvly high pitch radio (kuat la bebel) hahahaha



itu la serba sedikit yang aku boleh aku describe kan ttg mak aku tu... itu sikit baru, kalu semua mau ber-entry2 .ok ape2 pun dah wish Happy Mother's Day?????
kalu belum, mesti mak korang mengharap panggilan dari korang.. macam korang mengharap panggilan hari jadi korang.

erm pasti dah punyer kan... kalu korang on F.B jer..sah2 rmai yang wish sooooo, tak ada alasan "luper" okie ~

firstly nak kongsi skit pasal hari ibu ni... Pernah dengar :"HARI IBU ITU HARAM?????" saya pun baru terdengar then terus la google pasal ni so......boley baca disisni:


ANDA NILAI SENDIRI..... kat situ saya highligt kan.."hari - hari adalah hari ibu dalam agama islam(hargai ibu setiap masa)" kerana ibu adalah orang yang kita peru hargai setiap masa. Bagi aku hari ibu yang aku sambut ni just untuk menghargai ibu pada satu hari dalam satu tahun... macam private day untuk "ibu2" ni ( ni pandangan jer..... takut plak ader yang mempersoalkan statment aku ni).
Yang penting nawaitu dlm hati... tujuan dan sebab kita sambut OKie!!

for those yang masih ada ibu.. wish la, tak luak pun credit tu. Ermm kalu dah takda nanti... ucapan tu akan menjadi sebutan dalam hati je..(jgan menyesal plak masertuh).Tengah ada ni hargai skit mak2 kita tu, banyak kita hutang ngan dier tak terbyar rasernyer.Ader satu drama ni menyedarkan aku yang sebenarnya salah satu keberkatan kita(anak) ni atas bumi adalah datangnya dari Doa mak kita ...... Kita ni ada ingat kan die, ader doakan die, ......ader terfikir yang mak aku sihat tak harini?..dah makn ke dia?...Ader???. ....kadang2 bile mak aku telefon,biler mak aku tanya: cukup duit ke? ader duit makan lagi?
Itu semua buat aku terpikir tak pernah sekali pun aku terfikir cukup ke duit mak aku bulan2, cukup ke duit belanja mak aku... makan pakai.Betapa khilaf nye aku disitu, sedangkan setiap masa tu mak kita ni rungsing sangat ttg makn, pakai kita......TAPI KITA???
Jika dulu...: "ishhhh bising jer tau... yerrrrrrrrrrrrrrrr Tau... baper kali mak nak cakap ni......"
ayat yang terkeluar bila mak kita "membebel" kat kita ni.Tapi dah itu mmg naluri ibu untuk menjadikan anak die yang terbaik.Aku ade sorang kawan, yang dah lama hilang kasih sayang seorang ibu, dan paling sedih sekali he is my best frens. Dier selalu cakap yang mak aku bebel tu sebab dier sayang aku... dan aku tertanya apa agaknya kawan aku tu rasa masa aku sibuk mengadu hal mak aku bebel kat aku??? Mesti dia mengaharapkan "bebelan" dari seorang mak.Sedangkan aku ni tak hargai langsung "bebelan" mak aku tu...Tapi alhamdulillah makin aku dewasa, aku dah sedar akan semua tu. Dan aku tak kesah kalu di "bebel" ... "bebel" lah mak selagi mak boleh.
Ini just nak share la... ttg besfren aku tu, masa mak dier nazak dier takda kat mak dier,
aku pun tanyer ; maner ko pergi masa mak ko nazak ritu
(korang tau dia jawab ape)

besfren aku : ntahla,,,, aku rela mak aku pergi.Tapi aku tak sanggup tengok mak aku nazak.
(aku sendiri nak nangis... apatah lagi dier yang raser benda tu)

Aku cukup takut biler benda ni jadi,baru aku sedar n baru aku sibuk2 nak hargai mak aku... makin aku besar ni, aku sentiasa ingatkan diri aku dan tugas aku sebagai anak kepada mak aku.

* sampai sini entry kali ni...... dimana ibu anda sekarang?

SELAMAT HARI IBU ....


No comments:

Post a Comment